dilluns, 8 de setembre del 2014

SOBRE L’ISLAM I EL TARANNÀ ÀRAB
                                                 I
Pels meus 35 anys de rodar per els cinc continents, i per haver tractat abastament tot tipus de races i religions en assumptes de comerç, que és com més s’aprèn a conèixer les persones, crec que tinc un lleuger dret a opinar sobre la qüestió de l’Islam quant a el nostre país correspon, en comparació a les meves vivències i experiències.
Per no fer-ho molt llarg, només posaré tres exemples.
1er. Quan viatjava a Aràbia Saudita, podia anar a Jedda, Riad, Dahran i Damam, quatre de les cinc ciutats més importants del pais, a visitar clients sense cap problema. Però, mai, mai, vaig ser autoritzat  t a visitar la Meca- Medina, que és la ciutat santa de l’Islam. El motiu? Doncs que jo era un infidel, i no podia contaminar amb la meva petjada un lloc tant sagrat. Així, m’ho deien.
2on. La primera vegada d’anar l’any 76 a l’emirat de Dubai, ara tant de moda i totalment desconegut i primitiu  en aquell temps, al costat del petit i vell hotel on m’allotjava, hi havia una mesquita de la qual sentia amb gran claredat els precs dels Muhecins, cridant els fidels a la oració des de les tres de la matinada. Els segon dia en alçar-me del llit vaig pensar que seria interessant entrar a visitar-la per conèixer una mica més la cosa.
Quan després d’esmorzar em vaig decidir a entrar, encara no havia fet dos passos dintre, que vaig veure un home que cridava fortament des del fons del temple senyalant-me a mi, (vaig entendre, que era el clergue)  i sense dir-me res, els quatre o cinc fidels que tenia més a prop meu, em van agafar a pes, i amb una rebel·lada em van llençar de quatre grapes al mig carrer,  i un d’ells, amb un cert anglès, em va renyar, i em va dir que els no islamistes, tenien prohibit entrar-hi. Per a ells, era fàcil distingir, ja que jo anava vestit diguem que de europeu.
3er. Tants anys d’anar a l’Orient mitjà, mai vaig poder visitar Israel, ja que si hagués tingut timbrat el passaport amb segell israelià, mai més hauria pogut entrar als països àrabs, que era on feia negoci.

                                                                       Seguirà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada