dijous, 30 d’abril del 2015

MEA CULPA.
Després de l’allau de cartes a EL9NOU  en contra de la meva anterior, adreçada al senyor Cruayes, no tinc més remei que reconèixer humilment la meva ignorància i incapacitat davant de tantes raons de persones tant preparades.
Quan llegeixo al senyor Iborra parlant d’un món caduc, em dono compte quanta raó té aquest senyor, ja que això mateix però mal expressat degut a la meva ignorància, és el que jo volia dir. Igual que diu que si fossin tots com jo, la vida humana s’extingiria. Aquí, em fa dubtar de si em dona la raó, se’n fot, o si altra vegada la meva ignorància no m’ho deixa entendre. No se, si els meus fills, se senten molt orgullosos de mi, o no, però de fills, en tinc, i  ells, a la vegada en tenen. Ergo... d’extingir-se el món per culpa meva, res.
El. que te raó, -i ho sento- és el senyor Serra de Torelló, quan diu que soc molt vell. El que no tinc tant clar, es el referent a Savonarola. No serà que en ser tant il·lustrat el senyor Serra a confós Savonarola amb tal vegada Torquemada o amb algun altre inquisidor? Recordi que el dominic Savonarola cremava llibres, però a ell si que el van cremar els inquisidors, cosa que no desitjaria pas per a mi, ni per a vostè.  També, li demanaria que és el que ha fumat ell per tenir el cap tant clar, i amb quin grup fa la teràpia. Tot pot ajudar...
Al senyor Señé, no li vull pas discutir res, ja que té tot el dret a opinar. Únicament, que si em coneixes millor, sabria que de homòfob, res. Algú més savi que nosaltres, va dir: Per les seves obres els coneixereu. No del tot ni bon tros, però jo, estic força satisfet de les meves obres. Un home molt murri del meu poble, deia amb sornegueria “Tots els savis n’esguerren”
Al senyor Costa, no em veig pas amb cor de respondre-li. Hi ha massa diferència intel·lectual. Jo, soc un vell ignorant i retrògrad.  Ell, escriu tant bé, que no entenc res del que em vol dir. Un cop més, disculpi’m.
El mateix dic a la senyora Pera. Entre ella i jo, no hi ha color. En favor d ’ella es clar!
També, li dic a senyor Torrente, que igualment respecto la seva opinió, però no estic pas capacitat per respondre una carta tant llarga, tant docta i ben  documentada. Ho sento.
A tots ells, però, els recordo que dient-me tants improperis, no mostren pas ser molt indulgent, i respectuosos, amb la opinió aliena. Jo puc estar errat. Però, i ells? No demanava tothom el dret a opinar lliurement? O, només demanem respecte pel nostre punt de vista ? I els milers i milers de lectors de EL9NOU que no han escrit, tots opinen igual?

Finalment, al senyor Espuny, li demano disculpes per haver-li complicat la feina amb el que jo creia que era un abús de notorietat per part del senyor Cruanyes fent-se publicitat de fets estrictament privats. Gràcies, i perdoni.   Dono el fet per acabat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada