dimarts, 4 d’octubre del 2016

TRISTESA I FÀSTIC ABSOLUT.
Passo dels 80 anys i junt amb la meva esposa vivim  a la Ronda Camprodon. Els dies normals, prop de casa hi trobem les suficients botigues de subministrament de pa per no tenir cap problema, cosa ben distinta dels diumenges que totes elles estan tancades,  i ens tenim d’arribar a la rambla del Carme per a abastir-nos. Degut a les nostres dificultats de desplaçament conseqüència de la edat, durant anys d’anar-hi amb cotxe,  havíem establert l’itinerari, que anava de casa a Santa Clara Vella, del costat del antic col·legi de sant miquel, fins al carrer Nou,i d’allà, a la plaça de Santa clara ja al passeig, i fins davant de la pastisseria. Malauradament, un bon dia, van aparèixer unes senyals de prohibició de sentit, i van haver de canviar la ruta i anar fins la plaça de l’Ambulatori, i pujar tot el carrer,que Déu ni do, oi?
Doncs bé, l’altra dia li va arribar a la  meva filla, (solem utilitzar el seu cotxe) un avis de sanció degut que pel que sembla els genis o caps pensants del Consistori també han anul·lat la possibilitat de poder fer aquesta ruta, i com que els diumenges a dos quarts de deu la circulació es quasi bé nul·la, no em vaig pas fixar amb la nova amenaça, i clar, u na vegada més a la meva vida, la vig vessat.
Ja havíem deixat d’anar (com tanta altra gent) a comprar a la plaça dels Màrtirs,  degut a les dificultats que  els pròcers municipals, hi posen, però el que no m’esperava era que un quart de quilo de pa, sumant-hi, la multa i el carburant de tanta volta, em pogués sortir tant car. Ja és ben curiós, que de tots els tentacles municipals, el que millor funcioni, sigui el coactiu, recaptatori. Només falta afegir el record a aquesta troupe d’homenets i donetes de la armilla groga que plogui o llampegui encalcen implacablement als pobres –forasters, o no- que tinguin necessitat d  deixar un moment el cotxe en qualsevol lloc de la ciutat, sense passar per caixa. Vaig trucar al Consistori demanant per un regidor conegut i al cap de quinze dies no he tingut pas cap resposta. Deu ser que estan molt ocupats contant els diners de les sancions.
Només un últim desig: Que el o els responsables de paralitzar la circulació a Vic, arribin a la meva edat, i que els controladors del moment siguin tant humans i caritatius, i l’empaitin sense pietat. Ah! A les properes fel·lacions  municipals, a  qui creieu que votaré? Suposo que no els importarà gaire, perquè un vot, només és un vot. Però, seré jo sol l’ ofès?               Narsuri.blogspot.com.es


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada