dimarts, 19 de maig del 2015

ADAGIS QUE SERIA BO QUE NO ES PERDESSIN
Quan feia el servei militar a Parques y Talleres, (any 1.957) recordo que hi treballaven molts paisans, i un d’ells, un andalús més eixerit i trempat que unes pasqües, ja pot ser de cinquanta anys, que m’apreciava molt i al qual jo ajudava, em solia dir: Mira Narciso; las tres plagas de España, son: Andaluz con dinero, (referit  als amos dels cortijos) Catalan con mando, (que eren els que feien treballar als emigrants)  i Gallego con botas.  (pels miliars. Llavors en Franco estava a la cimera absoluta ) Clar, i de la meva collita, dels gallecs, jo hi afegiria els politics. Sinó, mireu una mica Fraga, Rajoy, Etc. etc. Que demòcrates que són, oi?
                            ==========
Se sap, que a Cuba a part dels esclaus, els únics que treballaven dels blancs conquistadors, eren els catalans. Per això s’explicava que els negres deien: “Andando por una quebrada, decia un negro con afan; ¡Diòs, quien pudiera ser blanco, aun  que fuera catalan!”
                            ==========

Avui, a les illes Canaries, de guanches purs, ja no en queden. El 90 % són espanyols purs, i uns pocs mestissos. Doncs bé, els antics guanches, tenien un adagi que deia: “En una batalla sangrienta, nos invadieron los godos. Abrete Teide valiente y tràgatelos a todos” Pobre Teide, sembla que ja no té dents...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada