dilluns, 9 de desembre del 2013

ENVIAT A EL 9 NOU


Senyors d' EL 9 NOU,

El dijous d’aquesta setmana, passava prop d’un nou establiment del que en diuen "grans superfícies", i vaig tenir la curiositat d’entrar-hi per poder veure com era la distribució.

Davant meu, hi havia una senyora ja gran que, amb la seva néta, feien el mateix recorregut. En un lloc determinat del local, hi havia diferents grans bosses obertes mostrant fruits secs de procedència molt variada, on els clients, amb un cullerot ja en cada sac, podien prendre i pesar la quantitat que els interessés del producte. De prompte, una parella de magrebins d’uns quaranta-cinc anys més o menys que anaven al davant, es van ajupir, i ell va agafar un grapat de festucs, i ella un grapat de nous, i a mesura que se les menjaven anaven tirant les closques dintre els sacs. 

La senyora es va adreçar a ells, dient textualment: 
-Home, no ho tireu a dins, ja que qui compri això pagarà les vostres closques com a fruita.
L’home se la va mirar despectivament, i per tot comentari li va dir: 
-Cállate, guarra! 
La dona contestà: 
-No teniu pas raó! 
I finalment l’home etzibà
-Vete a la mierda!

Jo ho vaig sentir, no m’ho ha pas explicat ningú. Espero que no per comentar aquest fet em diguin racista. 

Com deia aquell, parlant de maltractar les dones: són els seus costums, pobrets!

En fi...

Narcís Suriñach Bach
narsuri.blogspot.com.es


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada